نمایش مستندهایی درباره هنرمندان پیشكسوت تجسمی در جشنواره فجر
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا از چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، بخش فیلم های مستند جشنواره تجسمی فجر با 41 فیلم ، هفتم تا یازدهم اسفندماه در سینما تك موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

تعدادی از فیلم های بخش مستند جشنواره تجسمی فجر به معرفی زندگی و آثار هنرمندان شاخص هنرهای تجسمی می پردازد و فیلم هایی نیز زندگی هنرمندان شهرستانی را به تصویر می كشد.

'اتاق سفید' به كارگردانی سیاوش مقدم، روایتگر زندگی و آثار حسین پرتوی عكاس انقلاب است و فیلم 'اساتید نگارگر ایران' به كارگردانی رسول بنی ابهری درباره محمد باقر آقامیری؛ هنرمند نگارگری در این بخش نمایش داده می شود.

براساس این گزارش، فیلم منوچهر طیاب به نام 'پرواز بر فراز بال های خیال' درباره زنده یاد علی اكبر صنعتی و فیلم 'تناولی به روایت تناولی' از به كارگردانی لیلا نقدی پری آثار دیگری است كه به معرفی هنرمندان شاخص هنرهای تجسمی پرداخته اند و در این جشنواره نمایش داده می شود.

'درخت بی سایه'(آقای پوستر) ساخته جمشید ابرازی درباره محمد علی حدت؛ تصویرگر 600 پوستر 27 سال سینمای ایران است و 'زندگی در تصویر' به كارگردانی مصطفی رزاق كریمی نیز روایتگر زندگی و آثار زنده یاد مرتضی ممیز است.

'عكس ناتمام؛ بهمن جلالی' ساخته تورج ربانی و عمید راشدی درباره عكاس زنده یاد بهمن جلالی و 'هراس و پرواز' به كارگردانی سحر سلحشور درباره زندگی و آثار محسن وزیری مقدم؛ نقاش و مجسمه ساز پیشكسوت در این جشنواره نمایش داده می شود.

'یادگار دوست' به كارگردانی تهمینه كاظمی درباره ضیاالدین امامی؛ هنرمند نقاش، 'آرامش در سنگ' به كارگردانی علیرضا دهقان درباره سید حسین پور رضوی؛ هنرمند خوشنویس، فیلم 'استاد محمود جوادی پور' به كارگردانی فرانك آرتا درباره جوادی پور؛ هنرمند نقاش، 'رویاهای سنگی' درباره نادره حكیم الهی؛ مجسمه ساز به كارگردانی ویدا رضاخانی و كامبیز صالحی، فیلم 'عاشقی بود كه صبحگاه دیر به مسافرخانه آمده بود' به كارگردانی مجتبی اسپنانی درباره مرتضی نعمت اللهی؛ مجسمه ساز، 'من یك نشانه ام' از میثم شاه بابایی درباره احمد نصراللهی؛ هنرمند نقاش و 'نگار مانا' به كارگردانی مرتضی بالیده درباره آثار مهرداد صدری؛ مینیاتوریست دیگر آثاری است كه به زندگی و آثار هنرمندان پرداخته است و در بخش فیلم مستند چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر نمایش داده می شود.

گفتنی است مراسم گشایش بخش فیلم مستند چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور هنرمندان و مسوولان ساعت 16 یكشنبه هفتم اسفند ماه در سینما تك موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

فراهنگ**9173**9190**





:: برچسب‌ها: استرالیا , لندن , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: